pyszna zupa-krem z dyni

06:14:00

Witajcie ,
słota i ponuro na zewnątrz , więc zapraszam na coś pysznego :) tym razem coś z kulinariów ...bo jak to matka Polka podczas standardowych zakupów przy wybieraniu warzyw, ujrzałam oto tą dynię...natchnęła mnie niesamowicie ...
Myślę , ze jesień to idealna pora na potrawy z dyni...a już niedługo Halloween i też owa bohaterka się przyda...



standardowy prosty przepis na rozgrzewający mus z dyni z imbirem ,grzankami , lub ptysiami i z odrobiną jogurtu greckiego...


Do naszego dania potrzebować będziemy:  marchewki, cebuli, imbiru , czosnku oraz bulionu
Dynię obieramy, usuwamy pestki, kroimy na kawałki. Marchew, cebulę i czosnek obieramy i kroimy na mniejsze części. Wszystkie składniki przekładamy do garnka z grubym dnem, dodajemy oliwę z oliwek i podsmażamy, stale mieszając przez mniej więcej 3 minuty.
Warzywa zalewamy bulionem i gotujemy pod przykryciem około 30 minut. Po tym czasie warzywa powinny być miękkie. Całość rozdrabniamy blenderem, aż zupa nabierze konsystencji kremu. Przyprawiamy solą i pieprzem do smaku.
i voila :) nawet udało mi sie przekonać do zjedzenia moje niejadki :)
dajcie koniecznie znać, czy lubicie, gotujecie? a może macie sprawdzone swoje przepisy na podobne potrawy z dyni? 



You Might Also Like

2 komentarze

  1. I za to kocham jesień. Pyszne sezonowe smakołyki. Aż mam smaka na taki kremik z dyni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze miałam ochotę spróbować zupy z dyni ale jeszcze nie miałam okazji, mam nadzieję, wkrótce to się zmieni :)

    Pozdrawiam
    dandiess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga

Instagram